December 30, 2014

Sebelum bermula

Salam sejahtera,

Setiap orang mempunyai impian terutama apabila tiba tahun baharu. Impian tersebut akan menjadi lebih terkesan apabila ia melibatkan perasaan terhadap orang tersayang. Seperti ingin menghantar ibubapa menunaikan haji, menyediakan kediaman dan kemudahan yang selesa kepada keluarga dan bermacam-macam lagi. 

Apabila melibatkan ekonomi ramai yang menjadikan perniagaan sebagai salah satu pilihan. Namun mereka tidak menyediakan diri untuk terjun dalam bidang tersebut. Antara ilmu yang perlu ialah kemahiran dalam bidang yang ingin diniagakan, ilmu pemasaran dan mengumpul data pelanggan. 

Selain itu mengikut Robert Toru Kiyosaki, seorang ahli perniagaan perlu melengkapkan diri dengan ilmu undang-undang perniagaan dan perakaunan. Ini bagi memastikan setiap langkah yang diambil adalah mematuhi undang-undang agar perniagaan tidak mengalami kerugian akibat bayaran denda. 

Sebagai seorang peniaga kita perlu melatih ahli keluarga agar berfikir seperti peniaga. Mulalah latih anak-anak berkaitan perniagaan seawal usia muda agar mereka mengerti cara-cara berniaga. Sokongan pasangan juga penting kerana dalam perniagaan akan ada masa untung dan rugi. 

Persediaan dari segi mental amat penting supaya kita tidak mudah patah semangat dengan perniagaan yang dimulakan. Setiap langkah yang diambil pasti akan ada kesan dan akibat. Oleh itu kita perlu bersedia dengan apa sahaja kesan yang dihadapi.

Pastikan kita mempunyai ilmu dan mentor dalam bidang perniagaan yang ingin diceburi. Dapatkan mentor yang telah berjaya dalam bidang tersebut. Sebaik-baiknya yang telah melakukan secara perktikal bukan hanya teori.

Ilmu yang paling bermanafaat ialah berdasarkan pengalam, kita akan menjadi lebih bijak apabila menggunakan pengalaman orang lain untuk kejayaan secara cepat. Dapatkan ilmu dari mereka yang telah berjaya supaya kita dapat menggunakan jalan pintas untuk berjaya.

Semoga sahabat sentiasa ceria dan gembira.

Jom kongsi.
#coretansyah

**************************************************************************************** Maklumat ini boleh dikongsikan dengan mengekalkan maklumat asal penulis. Penulis: Syaharudin merupakan seorang guru dan penulis blog separuh masa. Mempunyai blog untuk perkongsian perniagaan internet dan motivasi. http://www.rahsiapendapatanpasif.com ****************************************************************************************

July 27, 2014

Lubuk rezeki

Syukur pada kali ini kita dapat lagi berkongsi satu maklumat berkaitan dengan peluang rezeki. Apabila kita ingin memulakan sesuatu perniagaan maka terdapat beberapa faktor yang perlu dikaji. Terutamanya dari segi keperluan produk tersebut kepada pengguna. 

Kajian boleh dilakukan dengan bertanya dan memerhatikan keadaan sekeliling kawasan yang kita ingin bina perniagaan. Apakah keperluan penduduk sekitar, sebagai contoh kawasan tersebut ramai pengguna motosikal maka kita boleh membuaka perniagaan berkaitan motosikal seperti membaiki dan membasuh serta menyimpan. 

Jika kawasan tersebut susah mendapatkan produk halal maka kita boleh membuka kedai yang membekal produk halal. Ini akan menjadikan kita lebih menyerlah dalam perniagaan tersebut. Apalagi yang kita boleh lakukan ialah bertanya keperluan masyarakat di kawasan tersebut. Kita boleh fokus kepada golongan wanita, remaja. lelaki atau warga emas. Dengan memenuhi keperluan mereka kita dapat mewujudkan satu peluang perniagaan baru. 

Cuba mulakan sekarang dengan melihat dan bertanya apakah keparluan masyarakat di tempat anda. Mungkin itu adalah peluang perniagaan kita yang baru. 

July 13, 2014

Sentiasa positif untuk berjaya

Syukur Alhamdullilah, 

Pada hari ini kita masih dikurniakan kesihatan dan usia untuk terus melakukan kebaikan. Sebagai orang yang paling bergua ialah yang paling banyak membuat kebaikan kepada orang lain. 

Semasa menjalankan sesuatu perniagan pasti kita akan menghadapi cabaran, setiap cabaran perlu dihadapi dengan bijak. Ini akan berlaku apabila kita mempunyai dalaman yang positif. Seperti kata Prof. Dr. Muhaya Mohamad, dunia dalaman akan mempengaruhi dunia luaran. 

Supaya sentiasa positif maka kita perlulah mememohon kepada Yang Maha Kuasa untuk memberikan ketenangan, hanya dengan ketenangan akan menjadikan akal kita bertindak dengan betul. Apabila kita dapat menggunakan akal dengan waras maka setiap keputusan yang dilakukan adalah mengikut pertimbangan  yang wajar.

Banyak cara supaya kita berada dalam keadaan positif, selain daripada memohon kepada Yang Maha Kuasa kita juga perlu mempunyai kawan-kawan yang berfikiran positif. Elakkan  berkawan rapat dengan mereka yang sentiasa bercakap negatif. 

Seperti sebuah cerita yang sering kita dengar sebagai bidalan, apabila berkawan dengan seorang penjual minyak wangi maka kita pun akan mendapat tempias bau yang wangi. Namun jika kita berkawan dengan tukang besi maka kita pun akan berbau asap. 

Namun semuanya adalah pilihan kita seperti yang dinyatakan oleh Stephen C. L. dalam bukunya FISH, kita yang membuat pilihan untuk menjadi lebih baik atau sebaliknya. Malah untuk peringkat lebih besar seperti dalam sesebuah organisasi pun sikap positif adalah amat penting. 

Dalam buku tersebut Stephen C. L. menceritakan tentang satu jabatan yang hampir dilupuskan dalam sebuah organisasi. Namun mereka telah bangkit apabila mengetahui kenapa jabatan tersebut menjadi begitu. Malah mereka akhirnya menjadi satu jabatan yang paling cemerlang. 

Nanti apabila berpeluang kita akan lihat lagi faktor yang menyebabkan mereka boleh berjaya. Buat masa ini kita perlulah berfikiran positif untuk terus maju dan tahu apakah tujuan kita di sini. Semoga perkongsian ini akan menjadikan kita lebih positif. 

May 25, 2014

Comfort Zone

Syukur Alhamdullilah,

Hari ini adalah lebih baik dari semalam, masih diberi peluang untuk bersedekah dan berzikir. Sepanjang masa kita dihidangkan dengan berbagai-bagai cerita tentang kehidupan. Namun sejauhmana kita menerima setiap cerita atau berita tersebut?

Kita ada pilihan untuk dilakukan samaada terus terima atau menapis dan berfikir dahulu sebelum terima. Semua itu akan mudah diakukan jika kita mempunyai ilmu. Oleh itu tahniah diucapkan kerana kita sekarang sedang menambah ilmu.

"Comfort Zone" sangat sinonim kepada orang yang selesa dengan keadaan diri mereka sekarang. Tentu kita pernah dengar cerita Katak Rebus. Ini bukan cerita makanan eksotik, ia mengisahkan seekor katak yang hebat namun.......

Ceritanya begini, pada suatu hari dalam sebuah makmal sains terdapat sekumpulan penyelidik sedang menjalankan satu kajian berkaitan dengan katak. Katak merupakan haiwan dua alam yang mempunyai kehebatan untuk menyesuaikan suhu badan mengikut persekitaran.

Dalam kajian tersebut dua eksperimen telah dilakukan, eksperimen pertama dimulakan dengan merebus air dalam sebuah bekas sehingga mendidih. Kemudian katak dimasukkan dalam bekas tersebut, cuba teka apa hasil yang diperolehi? Dengan pantas katak terus melompat keluar dari bekas tersebut. Yelah dah air panas tentulah terkejut, terus bertindak dengan serta-merta.

Bagi eksperimen kedua, penyelidik meletakan katak di dalam bekas yang berisi air kemudian bekas tersebut dipanaskan perlahan-lahan. Apabila suhu air makin meningkat katak masih berada di dalam bekas tersebut sehinggalah air mendidih. Maka katak kedua telah menjadi katak rebus.

Kenapa ia berlaku? Dalam situasi yang pertama apabila katak dikejutkan dengan sesuatu yang drastik maka ia akan bertindak dengan segera. Namun dalam situasi kedua katak tersebut telah menyesuaikan diri dengan keadaan sekeliling sehingga rasa selesa walaupun ia merbahaya kepada dirinya.

Itulah bahayanya zon selesa (comfort zone), kita kena pastikan kita tidak terlalu lama dalam zon tersebut. Pastikan kita melakukan sesuatu apabila berada dalam keadaan tersebut, paling mudah lakukan penghijrahan. Kenalpasti zon selesa kita, jika zon selesa kita ialah rumah cuba cari tempat lain untuk bercuti cuba perkara yang sukar dari di rumah.

Jika zon selesa kita ialah keluarga cuba pergi seminar dua atau tiga hari agar berjauhan dari keluarga. Jika zon selesa kita ialah kerja minta cuti dan pergilah bercuti agar kita tahu susah jika tak dapat gaji. Apapun zon selesa kita cubalah lakukan sesuatu agar kita tidak terkejut dengan sesuatu yang drastik.

Paling mudah untuk ubah ialah dengan membaca kerana ramai dikalangan kita susah hendak membaca terutamanya berkaitan dengan kemahiran tertentu. Kita selesa dengan kemahiran yang kita ada tetapi tak rugi kita tahu kemahiran lain terutama yang tiada kaitan dengan kepakaran kita selama ini.

Mulakan sekarang dan kita pasti akan berjaya.

Jom kongsi.
#coretansyah

May 11, 2014

RM Satu Juta Pertama

Salam sejahtera,

Syukur pada hari ini kerana kita masih dapat bernafas dengan sempurna. Pernahkah kita fikir cara untuk mendapatkan RM satu juta?

Apabila disebut sahaja RM satu juta maka ramai yang akan mengatakan susah untuk mendapatkannya. Namun tahukah anda bahawa perkara tersebut tidaklah susah jika kita mempunyai cara dan perancangan yang betul.

Sebagai contoh apabila kita ingin mencapai RM satu juta, maka kita perlukan satu masa tertentu. Seperti dalam masa 1 tahun atau 2 tahun, ini bagi memastikan nilai tersebut tidak menjadi beban kepada emosi. Apabila kita mempunyai masa maka kita boleh pecahkan nilai tersebut dalam setiap hari maka nilainya akan menjadi lebih kecil. 

Jika dalam masa 1 tahun kita perlu dapatkan RM 2777.80 sehari, namun jika kita panjangkan ke 4 tahun maka kita hanya perlukan RM 694.44 sehari. Oleh itu kita yang tentukan bila kita nak capai RM 1 juta tu. Maka rancanglah untuk mendapatkan RM 1juta yang pertama anda agar ia lebih mudah menarik RM yang lebih banyak.

Jom kongsi.
#coretansyah
************************
************************

April 27, 2014

Apa perniagaan anda?

Salam sejahtera,

Syukur Alhamdulil lah, pada hari ini kita dapat lagi berkongsi cerita. Maklumlah kita ni kan suka dengar cerita. Sambil-sambil semak fb terlihat satu status dari Raja Kamil, status tu berbunyi "peniaga usaha dan masa". Saya begitu teruja dengan status tu maklumlah siap yang boleh berniaga usaha dan masa ni. 

Walaupun cukup ringkas status tersebut namun ia membuktikan bahawa semua orang adalah peniaga. Apa yang dimaksudkan disini ialah seorang pekerja makan gaji pun adalah seorang usahawan iaitu usahawan usaha dan masa. 

Bagi usahawan jenis ini mereka tidak dapat nak melipatgandakan pendaptan kerana ia telah ditetapkan pada setiap bulan. Walaupun usaha yang dilakukan adalah berganda-ganda namun pendapatan pada setiap bulan adalah sama. Dengan keadaan ini maka berlakulah perkara-perkara yang kurang enak dengan istilah "curi tulang", "mengular" dan sebagainya. 

Tapi saya pasti yang membaca pos ini bukan begitu kan. Semua yang baca ni nak berubah ke arah yang lebih baik kan. Tak salah makan gaji kerana ia merupakan satu langkah permulaan ke arah usahawan berdikari. Seperti kata Dr. Azizan Osman pakar keusahawana #1 Malaysia dan Asia tu, "kita yang perlu berubah dahulu baru boleh mengubah orang lain". 

Tanamkan satu niat dan tekad untuk menjadi seorang usahawan yang berjaya pada satu masa nanti. Penuhkan ilmu yang berkaitan agar kita mudah untuk melakukannya. Selain itu kita perlu sedar setiap yang berlaku adalah perancangan dari Yang Maha Kuasa. Maka kita usaha dan mohon apa yang kita perlukan kerana Dialah yang maha memberi. 

Sekian, 
Fast Action, Fast Result (FAFR)

Jom kongsi.
#coretansyah

************************
************************

April 13, 2014

Adakah anda usahawan?

Salam sejahtera,

Syukur Alhamdulillah, pada hari ini kita dapat lagi berkongsi cerita. Maklumlah kita ni kan suka dengar cerita. Sambil-sambil semak fb terlihat satu status dari Raja Kamil, status tu berbunyi "peniaga usaha dan masa". Saya begitu teruja dengan status tu maklumlah siap yang boleh berniaga usaha dan masa ni. 

Walaupun cukup ringkas status tersebut namun ia membuktikan bahawa semua orang adalah peniaga. Apa yang dimaksudkan disini ialah seorang pekerja makan gaji pun adalah seorang usahawan iaitu usahawan usaha dan masa. 

Bagi usahawan jenis ini mereka tidak dapat nak melipatgandakan pendaptan kerana ia telah ditetapkan pada setiap bulan. Walaupun usaha yang dilakukan adalah berganda-ganda namun pendapatan pada setiap bulan adalah sama. Dengan keadaan ini maka berlakulah perkara-perkara yang kurang enak dengan istilah "curi tulang", "mengular" dan sebagainya. 

Tapi saya pasti yang membaca pos ini bukan begitu kan. Semua yang baca ni nak berubah ke arah yang lebih baik kan. Tak salah makan gaji kerana ia merupakan satu langkah permulaan ke arah usahawan berdikari. Seperti kata Dr. Azizan Osman pakar keusahawana #1 Malaysia dan Asia tu, "kita yang perlu berubah dahulu baru boleh mengubah orang lain". 

Tanamkan satu niat dan tekad untuk menjadi seorang usahawan yang berjaya pada satu masa nanti. Penuhkan ilmu yang berkaitan agar kita mudah untuk melakukannya. Selain itu kita perlu sedar setiap yang berlaku adalah perancangan dari Yang Maha Kuasa. Maka kita usaha dan mohon apa yang kita perlukan kerana Dialah yang maha memberi. 

Sekian, 
Fast Action, Fast Result (FAFR)

************************
************************

March 30, 2014

Bahagikan orang lain...

Salam sejahtera,

Apabila kita bersama dengan kelauarga kita inginkan kebahgiaan, bagi mendapatkan kebahagian kita sepatutnya membahagiakan orang lain. Seperti hukum alam atau bahasa sekarang ialah Law Of Attraction (LOA) apa yang kita bagi akan kembali kepada kita.

Itulah yang dipercayai oleh golongan yang terdahulu, oleh itu mereka lebih banyak membantu orang lain supaya perjalanan merka menjadi lebih mudah. Sama seperti kita apabila tidak menyukai sesuatu kita akan komplin dan menyalahkan pihak lain. Adakah pernak terdetik dihati kita untuk menjadikan perkara itu lebih baik?

Apabila kita banyak membantu membahagiakan orang lain maka kebahagiaan akan datang kepada kita tanpa  disedari. Ia akan berlaku secara sepontan dan kita seakan terlupa bahawa itu adalah kemudahan akibat daripada usaha sebelumnya.

Bagi mencapai kebahagian maka berusahalah membahagiakan orang lain, paling mudah ialah gembirakan kanak-kanak dengan sedikit pemberian. Pasti kita akan bahagia dan tenang.

Bagi menjadikan pemberian kita lebih diberkati dan bermanafaat, saya cadangkan kita baca buku 9 formula pantas seru rezeki. Buku ini memberikan banyak contoh dan cara bagaimana mempercepatkan sesuatu keperluan kita. Paling syok tu ada diajar susuk sedekah... Jika  kawan-kawan nak tahu klik je kat gambar bawah tu. Klik ye rugi jika terlepas....

Seru Rezeki Cara Halal? Klik di sini.













Jom kongsi.
#coretansyah

************************
************************

March 20, 2014

Kenapa 10%?

Salam sejahtera,

Pada hakikatnya kita semua tahu berkaitan dengan sedekah, banyak hadis dan dalil Al-Quran yang menggalakan kita untuk bersedekah. Namun masih menjadi persoalan berapa banyak yang perlu di sedekahkan?

Kita dianjurkan untuk memberi sebahagian daripada pendapatan, jika kita diberikan RM100 dan diminta berikan sebahagian daripadanya kepada Dolah pada pandangan anda berapa banyak yang anda akan berikan?

Jika sebahagian kecil, mungkin jumlahnya ialah 5-10 peratus.
Jika sebahagian besar, mungkin jumlahnya ialah 60-90 peratus
Jika sebahagian, mungkin jumlahnya ialah 20-40 peratus.

Situasi di atas adalah kemungkinan atau anggaran yang akan dibuat. Namun itu tidak semestinya betul, hanya secara kefahaman kasar.

Oleh itu paling minimum untuk kita sedekah ialah 10% dari pendapatan, kerana setiap sedekah yang kita berikan akan mendapat 10 kali ganda ganjaran. Ada juga yang mengatakan apabila kita perlukan RM1000 maka sedekahlah RM100. Maka sedekahlah lebih banyak kerana kita akan mendapat lebih 
banyak ganjaran.

Seperti para jutawan sedunia lakukan, mereka lebih banyak menggunakan hasil perniagan ke arah kebajikan. Kita yang yakin dengan janji Allah serta Rasullah maka sepatutnya lebih banyak membantu orang disekeliling. Sama seperti satu maksud Al-Quran, jadilah orang yang banyak memberikan manafaat kepada makhluk disekeliling.

Dari sekarang kita usahlah berkira-kira apabila ingin melakukan kebaikan, agar Allah tidak berkira-kira dengan apa yang kita minta. Sentiasalah bersedekah bukan hanya dengan wang malah segala kebaikan yang dilakukan adalah sedekah.

Ingin mengetahui lebih banyak berkaitan cerita sedekah dapatkan 9 formula pantas seru rezeki, banyak cara yang boleh dilakukan sebagai sedekah.

Selamat bersedekah.

************************
************************

March 6, 2014

Masa = RM?

Salam sejahtera,

Demi Masa.
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.
1-3, Al-Asr

Sudah hampir suku tahun 2014 berlalu namun adakah kita masih seperti awal tahun? Perhatikan dalam diri pasti akan ada perubahan yang berlaku kan. Paling tidak umur kita semakin bertambah, kita masih tidak percaya kah bahawa Allah sendiri telah berfirman bahawa manusia itu dalam kerugian?

Pernah kah kita terfikir kenapa kita rugi? Yalah kerana kita tidak terasa setiap saat yang berlalu, tetapi setiap saat tersebut tidak akan kembali lagi. Supaya setiap saat dan minit itu terasa berharga kita boleh anggap bahawa setiap minit itu adalah wang, 1 minit bersamaan RM 1 maka dalam satu hari kita ada RM 1440.

Sanggupkah anda membuang setiap RM yang anda miliki? Bagaimana nak pastikan setiap RM itu bermanafaat untuk kita? Tentu itu menjadi persoalan dalam benak pemikiran kita kan. Setiap masalah akan ada penyelesaiannya ketahuinya dalam 9 Formula Pantas Seru Rezeki anda pasti tersenyum lebar seperti mereka yang telah mendapatkannya.

************************
************************

February 20, 2014

Kejayaan pertama ialah....

Salam sejahtera,

Semua orang ingin berjaya, namun berapa ramai yang tahu bahawa dia telah berjaya? Jika ingin ditafsirkan kejayaan, ia berbeza bagi setiap individu, kelompok bidang dan kerjaya.

Sebagai contoh seorang pelajar yang mendapat 1A telah berjaya bagi dirinya jika sebelum ini dia hanya mendapat semua C. Namun bagi kawan-kawannya akan menyatakan dia belum berjaya kerana belum dapat semua A. Kejayan dalam pelajaran bagi masyarakat adalah perlu dapat semua A. Namun bagi pelajar yang hebat, bukan hanya A yang dilihat tetapi berapkah markah yang diperolehi kerana A adalah dalam julat markah 90% - 100%.

Itulah sedikit penjelasan berkaitan dengan kejayaan, namun semua itu terpulang kepada setiap individu kerana kejayaan terletak dalam diri individu tersebut.

Kejayaan pertama ialah terletak dalam minda kita, apabila kita kita akan dapat lakukan maka kita telah berjaya. Sebagai contoh apabila hendak pergi ke sesuatu tempat kita akan memikirkan cara dan jalan yang paling mudah untuk sampai.

Pada masa itu minda kita telah merancang setiap kejayaan yang akan kita lakukan. Namun jika minda kita sentiasa negatif maka kita akan melihat kesukaran yang akan dilalui. Oleh itu pastikan minda kita sentiasa dalam keadaan positif.

Bagi memastikan ia sentiasa positif pastikan kita sentiasa senyum. Amalkan ia kerana ia akan memberikan kesan yang besar dalam kehidupan kita. Kita suka kepada orang yang senyum kan, maka kita senyum supaya orang disekeliling memberikan aura positif.

************************
************************
e="text-align: justify;"> Lagipun senyum adalah sedekah yang paling mudah, tidak perlu keluarkan wang ringgit. Sentiasalah bersedekah supaya kita akan menyeru rezeki dan kejayaan ke dalam kehidupan seharian.

Kata Dr. Azizan Osman "Jangan percaya apa yang diberitahu, tetapi buat dulu, kemudian lihat hasilnya".

February 6, 2014

Mulakan dengan doa.

Salam sejahtera, 

Saya doakan anda semua dideraskan rezeki yang berkat, dipermudah urusan dan sentiasa dalam keampunan, rahmat dan berkat Tuhan.

Setelah sekian lama saya menulis di blog ini, mungkin ini adalah ilmu yang lama tetapi jarang di ketengahkan. Setiap kali kita berjumpa dengan rakan-rakan kita akan memberi salam, sudah pasti kita semua faham bahawa salam adalah doa. 

Sejak dari dahulu lagi kita diajar agar mendoakan kesejahteraan kepada semua orang. Namun apabila kita memberi salam kepada orang yang tidak dikenali maka kita akan dianggap pelik kan. Bagi mengurangkan perasaan itu maka kita perlu berniat untuk mengamalkan sunnah Rasullulah SAW agar kita dapat menegakkan satu sunnah. 

Satu lagi cara ialah sebelum memberi salam kita boleh melrmparkan senyuman yang paling menawan supaya mudah mesra. Lagipun senyuman itu sedekah, maka kita akan mendapat pahala yang banyak. 

Sedikit ilmu yang diamalkan dengan istiqamah akan memberi kesan dalam kehidupan seharian.<
************************
************************
/span>



January 16, 2014

Kerja Separuh Masa.

Salam sejahtera,
Syukur kerana dapat berkongsi sedikit maklumat dengan anda semua di sini. Sebagai perkongsian terutama kapada anda yang ingin mencari sumber pendapatan tambahan secara separuh masa (part time). Jika nak buat sepenuh masa pun boleh juga namun mulakan dahulu dan belajar sehingga mahir segala ilmu yang perlu anda tahu.
Untuk menambah sumber pendapatan ada banyak cara, namun saya hanya ingin menceritakan berkaitan dengan sistem affiliate. Apakah afiliate? Bagi anda yang belum mengetahui apa itu affiliate, secara mudah ialah agen kepada penjual atau pemilik perkhidmatan. Sebagai contoh anda ada seorang kawan A yang membuat katering untuk kenduri kahwin.
 Anda sebagai seorang kawan sentiasa memberi cadangan kepada bakal pengantin untuk menggunakan perkhidmatan si A ni. Setiap kali ada tempahan yang diterima oleh si A disebabkan cadangan anda, maka si A memberikan komisen mungkin 10% - 20% kepada anda. Itulah secara mudah affiliate di dunia nyata, namun apa yang berlaku kini ialah dialam maya atau alam siber.
Terdapat banyak peluang untuk kita mendapatkan pendapatan tambahan dengan cara ini. Apa yang perlu anda lakukan ialah menyuruh bakal pembeli melawat ke web yang anda cadangkan. Setiap pembelian yang berlaku disebabkan cadangan anda, maka penjual atau penyedia perkhidmatan tersebut akan membayar anda mengikut kadar yang telah di persetujui.
Sudah banyak nama besar dalam industri ini yang berjaya mendapat pendapatan sehingga empat angka sebulan. Antara nama besar yang terlibat ialah Rahman Basri, Zamri Nanyan, Razif dan ramai lagi. Namun untuk berjaya dalam sesuatu bidang anda memerlukan maklumat atau ilmu dalam bidang tersebut.
Seperti juga apabila anda hendak belajar memandu, anda perlu ada ilmu berkaitan jalanraya dan kenderaan yang hendak dipandu. Bukan terus je pandu resiko untuk kemalangan adalah tinggi. Anda boleh mendapatkan maklumat berkaitan dengan affiliate dibanyak laman web, namun pastikan ia berbaloi dengan masa yang anda peruntukkan serta wang (jika perlu) yang dilaburkan.
Semoga anda mendapat maklumat berkaitan dengan affiliate.
Terima kasih.

************************
************************

January 10, 2014

Pelaburan pilihan.

Salam sejahtera,

Banyak perkara yang kita ingin lakukan bagi menambah pendapatan kan. Salah satuu yang paling terkenal ialah pelaburan. Pada masa kini banyak produk pelaburan yang ditawarkan seperti pelaburan emas, pelaburan hartanah dan pelaburan saham.

Namun dua pelaburan paling utama sering ditekankan oleh mereka yang telah berjaya ialah pelaburan akhirat dan pelaburan ilmu. Tentu kita tahu bahawa sedekah merupakan pelaburan yang sememangnya akan memberikan pulangan berlipatkali ganda.

Seperti firman Allah dalam Al Quran surah Al-Baqarah, Ayat 261 bermaksud: “Bandingan (derma) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai; tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji. Dan (ingatlah), Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Allah Maha Luas (rahmat) kurniaNya, lagi Meliputi ilmu pengetahuanNya.”

Manakala ilmu yang diperolehi akan lebih membantu kita dalam kehidupan seharian. Jika kita ingin melabur dalam pasaran saham maka kita perlu tahu ilmu berkaitan saham. Sama juga jika kita ingin menguasai sesuatu kemahiran seperti membuat kek atau biskut maka kita perlu menguasai kemahiran tersebut dengan ilmu.

Bagi pelaburan terhadap ilmu banyakk cara yang boleh kita lakukan seperti membaca. menghadiri seminar, mengikuti kelas dan bertanya kepada mereka yang lebih tahu. namun bagi kita yang masih belajar ni pelaburan ilmu yang paling murah dan mudah ialah dengan membaca. Bermodalkan RM 1 atau RM 2 pun kita dah boleh dapat ilmu yang banyak.

Setelah mendapat ilmu tersebut paling utama ialah mengamlkannya dan bertindak, kerana ilmu tanpa amal ibarat pokok yang tidak berbuah. Apabila kita tidak bertindak maka ilmu itu tidak dapat membantu kita dalam kehidupanoleh itu bertindak lah dengan ilmu yang kita perolehi supaya ia boleh memberikan hasil kepada kita.

Semoga kita dapat membuat pelaburan yang paling mudah ini supaya kehidupan kita akan lebih terjamin dan sentiasa ceria dengan rezeki yang melimpah. Kita boleh mulakan dengan ebook 9 formula pantas seru rezeki, supaya kita lebih yakin dengan rezeki yang dikurniakan oleh Allah setiap hari.


************************
************************

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...