July 20, 2010

Ilmu, idea dan bisnes.




Salam sejahtera
Jadikan hidup anda lebih baik dari semalam, semua orang mahu berjaya bezanya ialah tindakan yang telah diambil. Dengan ilmu yang banyak namun tidak ada tindakan maka tiada kejayaan bersama anda. Ada yang tiada ilmu namun mahu mencuba maka kegagalan akan bersamanya. Oleh itu untuk berjaya anda perlu berilmu dan perlu bertindak. Tidak perlu ilmu yang banyak tetapi lakukan apa yang anda dah tahu sambil menambah ilmu.
Sekarang ni perniagaan menjadi satu trend untuk diceburi. Terutamanya bagi muda-mudi yang ingin menjadi jutawan. Pelbagai kaedah boleh dilakukan untuk menbina sesuatu perniagaan namun anda perlu fokus pada satu model sahaja.
Tiada idea merupakan alasan utama apabila ingin memulakan bisnes, tahukah anda bahawa idea ada disekeliling anda. Lagi mudah jika jadikan hobi atau minat anda sebagai sumber bisnes pertama. Setelah itu kembangkan kepada yang lain. Pada masa kini bisnes internet menjadi pilihan remaja kerana ia mudah dan murah, malah ada yang tidak memerlukan modal pun.
Tidak hiran lah sekarang jika ramai remaja yang berjaya menjadi jutawan pada usia muda. Semua kemudahan telah tersedia anda hanya perlu bertindak untuk berjaya. Kejayaan adalah bagi orang yang mahu dan bertindak, bukan hanya mahu sahaja tetapi tida tindakan.
Sekian
http://www.rinss.com



July 12, 2010

Juara dah ada...

Salam sejahtera
Semoga anda semua sentiasa ceria dan gembira. Juara dah ada bagi bola sepak piala dunia. Betul lah ramalan sotong tu (jgn percaya sangat ye). Tahniah kepada pasukan Spanyol kerana telah berjaya membawa pulang pala rebutan tersebut.
Kepada penyokong mereka pula teruskan lah menyokong dan ambilah semangat mereka untuk jadi juara. Bukan sahaja dalam bola sepak tetapi yang paling penting ialan dalam kehidupan seharian. Pastikan anda telah mempunyai target atau matlamat.
Jika kita hayati semua pasukan yang layak ke piala dunia ini mempunyai matlamat yang sama iaitu ingin menjulang piala tersebut. Namun adat pertandingan pasti akan ada yang kalah. Cara untuk mencapai matlamat tersebut berbeza antara setiap pasukan itulah yang dinamakan strategi. Ada pasukan yang bermain dengan cara menyerang manakala ada pula yang banyak bertahan. Ada yang menggunakan khidmat pemain muda dan ada yang menggunakan gabungan muda serta lama.
Sekarang aturlah strategi anda untk mencapai matlamat yang telah ditetapkan, strategi boleh diubahsuai mengikut keperluan jadi jangan terlalu takut untuk mengubah cara bagi mencapai matlamat anda.

Sekian
http://www.rinss.com/

July 7, 2010

Barangan terbuang

Salam sejahtera
Semoga hari ini pendapatan anda dah bertambah dari semalam, jika belum ubah lah strategi.
Dah cuba tiga langkah yang telah diberikan? Jika dah buat tentu sumber pendapatan anda mingu ni bertambah kan. Dengan menambah sedikit kreativiti yang anda ada, barangan terbuang boleh dijual dengan harga yang lebih mahal dari harga yang anda pernah beli. Contoh mudah ialah botol jem, anda boleh buat sedikit dekorasi dan hiasan untuk dijadikan cenderamata. Boleh juga di jual sebagai pemberat kertas atau pelekat memo.
Banyak yang anda dapat lakukan dengan barangan terbuang ni, cuma nak ada sedikit kreativiti je. Nak tahu manusia yang kreatif boleh dapatkan Jutawan Sampah..
Klik je kat banner di bawah pasti anda akan jadi seorang yang kreatif dengan barangan terbuang anda.



Sekian
http://www.rinss.com

July 5, 2010

Sampah,duit dan aku

Salam sejahtera

Jadikan hari ini lebih ceria. Lihat sekeliling kita dan senaraikan sampah yang anda lihat. Jika anda dapat senaraikan sekurang-kurangnya 5 tu kira dah banyak. Bagaimana nak tukar sampah jadi duit?
Hah sekarang ni ikuti langkah yang akan diberikan kat bawah.

Langkah pertama ialah senaraikan sampah-sampah anda. Yelah sampah yang anda nak buang atau barangan lama yang dah 2 ke 3 tahun tak guna tu. Jika ada barangan yang boleh dikitar semula asingkan.

Langkah kedua asingkan barangan yang masih boleh guna dan yang dah rosak.

Langkah 3, bagi barang yang boleh guna pastikan ia berfungsi dengan baik, barangan yang telah rosak pula cuba fikirkan apa yang anda boleh tukarkan mungkin menjadi pasu, akuarium, atau alat hiasan lain.

Langkah ke 4, anda boleh mula buka puasat jualan barangan hisan terpakai. Tahniah anda sudah mula mendapatkan duit dari sampah-sampah anda....

Maklumat lanjut anda boleh klik kat banner di bawah...


Sekian

http://www.rinss.com

July 4, 2010

Kenapa perlu mentor???

Salam sejahtera,
Sentiasa kita lihat seseorang yang berjaya akan mempunyai mentor, tugas mentor ialah memastikan pengikutnya akan sentiasa mengikut laluan yang betul.
Jika anda ingin berjaya dapatkan seorang mentor untuk membantu. Mentor biasanya ialah orang yang telah berjaya dalam bidang tertentu dan anda ingin terlibat dalam bisdang yang sama. Mudahnya jika anda ingin memulakan perniagaan internet maka anda perlu cari orang yang berpengalaman dalam bidang tersebut untuk menjadi mentor.
Segala yang dilakukan oleh mentor perlu anda ikuti agar anda mendapat kesan yang sama seperti mentor anda. Mungkin ia akan ada sedikit perubahan berdasarkan kemahiran dan ilmu yang anda ada.
Dalam perniagaan internet Saudara Suthan M boleh menjadi mentor yang bagus jika anda serius ingin memiliki perniagaan. Saudara Suthan M akan membantu anda dari mula hingga pendapatan anda yang pertama benggunakan teknik yang ditunjukkan. Anda hanya perlu bertindak mengikut arahan Suthan M bagi menyiapkan tugasan yang telah diberikan.
Maklumat lanjut boleh di dapati dari laman web dibawah. Klik segera supaya lebih cepat anda berjaya..
http://www.rinss.com/

Jerman vs Argentina

Salam sejahtera
Semoga anda semua sentiasa bersemangat seperti pasukan Jerman yang berjaya menundukkan Argentina 4-0 pada perlawanan semalam.
Kepada penyokong Jerman tentu sangat bergembira, namun jangan terlalu gairah kerana masih ada perlawanan yang perlu dihadapi. Jika permainan Jerman konsisten mungkin mereka akan melangkah lebih jauh.
Tu berkaitan dengan perlawanan yang ada 90 minit. Namun dalam kehidupan kita ni masih belum tahu lagi berapa lama hayat yang ada. Oleh itu kita perlu sentiasa berusaha agar mendapat yang terbaik. Seperti pasukan Jerman walaupun sudah pasti akan menang namun mereka masih cuba mendapatkan gol yang keempat dan terbukti percubaan mereka barhasil.
Dengan menhayati semangat mereka diharap semua pelajar akan sentiasa belajar walaupun terdapat pelbagai halangan. Jadikan setiap halangan tersebut sebagai cabaran yang mempunyai jalan penyelesaian. Paling penting sentiasa berusaha hingga ke akhir.
Sekian
http://www.rinss.com/

July 2, 2010

Tak percaya?

Salam sejahtera,
Semoga hidup anda lebih ceria pada hari ini.
Pasti lihat banyak sampah disekitar kediaman anda kan. Tahukah anda bahawa apa yang kita lihat sebagai sampah boleh menjadi barangan berharga. Cuma anda perlu ubah cara pandangan anda terhadap "sampah" tersebut. Kata orang moden pikir diluar kotak.
Contoh mudah jika anda lihat tempurung kelapa apakah yang boleh dilakukan dengannya?? Bagi mereka yang masih guna dapur arang tempurung kelapa boleh menjadi bahan api. Tahukah anda bahawa tempurung kelapa boleh dijadikan barang hiasan dan hadiah. Saya pernah lihat key cain daripada tempurung kelapa, tempat letak pen dan macam-macam lagi. Tu baru dari tempurung kelapa, jika anda nak tahu dengan lebih lanjut boleh klik pada banner kat bawah. tak rugi pun mana lah tahu ia boleh jadi sumber pendapatan anda .
Klik je untuk pengetahuan.


Sekian
http://www.rinss.com

Rezeki sampah

Salam sejahtera
Semoga anda sentiasa ceria dan gembira, jadikan hari ini lebih baik dari semalam. Pada masa kini masalah sampah semakin ketara. yelah barangan plastik makin banyak. Anda tentu tahu bahawa plastik memerlukan puluhan tahun untuk merepu, malah ada yang perlukan masa yang lebih lama lagi. Oleh yang demikian kita perlu melakukan sesuatu agar sampah ini tadak terus meningkat.
Banyak syarikat telah mengurangkan penggunaan beg plastik. Malah ada hari-hari yang diistharkan sebagai hari tanpa bag plastik. Namun adakah anda tahu bahawa sampah trsebut mngkin menjadi rezeki kepada orang lain? nak tahu dengan lebih lanjut anda boleh klik pada banner dibawah.



Bagaimana mereka telah menukarkan sampah menjadi sumber pendapatan yang lumayan, Boleh jadi jutawan tu.... Selongkar rahsia mereka sekarang klik pada bannner kat bawah sekarang..




Sekian
http://www.rinss.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...