December 31, 2008

Kita perlu fokus....





Salam
Semoga hari ini lebih baik dari semalam. Wah dah nak masuk tahun baru ni. Mesti anda semua suka kan maklumlah banyak yang baru akan dapat. Setiap yang anda lakukan perlulah fokus atau ada matlamat. Jika nak belajar math buat math dulu, jangan sekejap math sekejap fizik kemudian kimia. Bercelaru nanti minda kita ni. Hahh untuk itu kita perlu ada matlamat.
Macam kuda yang menarik pedati jika anda perasan lah, kat kepala kuda tu tang mata ada satu pelindung mata. Kenapa agaknya ye kena letak benda tu?? Itulah untuk pastikan kuda tu tak pandang tempat lain, hanya tumpu kat depan jer... fokus lah katakan. Kita tahu kan bahawa kuda ni ada pengelihatan yang luas jadi nak bagi tumpu kena lah letak penghadang kat mata.
Kita pun kena ada fokos lah gak agar kerja yang di buat tu menjadi. Untuk itu perancangan adalah penting agar ita tahu apa yang kita perlu buat dahulu. Biasanya kita akan susun mengikut keutamaan seperti perkara penting dan segera, penting tapi tak segera, tak penting tetapi segera dan tak penting serta tak segera.
Anda perlu tahu apa semu tu....
Sekian wasallam...

.....................................................................................
Jika anda ingin cuba cara tambah pendapatan yang baru boleh klik disini.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...